09-04-15 / Familjecenter 09-04-14






Idag har vi som sagt varit på familjecenter. :) Det gick väldigt bra, men det blev ett snabbt besök på grund av att jag hade förväxlat dagarna och skulle egentligen dit imorgon. hehe (A) Menmen, vi fick allt gjort som vi skulle och nästa besök kanske innehåller lite mer prat, om man säger så. ;)

Vi började med att väga mej, och jag vägde 54,35 kg.
och det tycker jag är lite komiskt, för första gången jag var dit och vägde mej så vägde jag 51,35,
och andra gången jag var dit vägde jag 52,35, tredje gången vägde jag mej inte, och den här gången vägde jag alltså 54,35.
så det var lite roligt. Väldigt konstigt om jag väger ,35 igen nästa gång jag ska dit. hehe
Efter det så stack hon mej i fingret för att få reda på hb och blodsocker.
Hb låg på 108, vilket är väldigt lågt, så jag ska köpa järntabletter så det stiger och jag blir piggare.
Blodsockret var ungefär lika som förra gången, och då låg det på 4,5 tror jag. så det var helt okej. Ingen fara där trotts att jag äter såå mycket godis, hihi.
Sen fick jag lägga mej på sängen och visa magen så hon fick lyssna på hjäärtljuden som låg omkring 148, 150, vilket också är bra! Och sen mätte hon magen, från blygdbenet upp till revbenen ungefär, där min livmoder slutade. Jag mätte 24 centimeter. Och det var precis på normalstrecket på kurvan som dom har inlagt på datorn.
För varje gång jag mäter så skriver barnmorskan in hur många centimeter jag mäter och så skriver hon in det på datorn och då ska det ligga inom två streck. Över - för "stor" eller vad jag ska säga, och under - så växer det för lite. Om ni förstår?

ja, det var väl allt vi gjorde där idag.. Vi bokade förstås en ny tid också, om tre veckor, 4 maj :)

I går blev det för övrigt påskmiddag hemma hos kusinerna i söderhamn, jätte mysigt å träffa allaihopa!
Mamma hade plockat ihop lite tunikor till mej som ja ska kunna växa i, så det blev jag väldigt glad över.
Kanske inte märktes när jag provade allt, men det var så himlans varmt, så utifall jag inte verkade glad så ska du veta att jag blev det kära mor! :)
Frida bidrog också med två tröjor, thank you very much you to! :)
Hon insisterade också  på att jag skulle ställa mej utanför i solen så hon fick knäppa lite kort på mej och min STOR mage! ;) Så jag var väl tvungen å ställa upp då ;) haha.. Men det var roligt med biler, men jag är nog lite för lite modellmänniska för att våga posa, därför blev det mest babbel från min sida medans jag stod där. ;) hehe..
Men bilderna blev jätte fina, ni ser ju själva i början av inlägget!

Här är iallafall våran lilla bebbe, eller ja, på ett ungefär ;) hehe





Kommentarer
Postat av: Ella

Ååh, vad den bilden är fin :) kraam

2009-04-15 @ 20:49:52
URL: http://ellinoranderssson.blogg.se/
Postat av: Josefin Senko

Grattis så mycket och jätte roligt att läsa :) Hoppas det går aldeles utmärkt och all lycka till er :D

2009-04-15 @ 21:35:43
Postat av: Hannah

Åh vad kul! Hihi, och jättefin bloggen har blivit. Fina bilder också! Nu vill jag träffa dig imorgon så jag hoppas du ska med? :D Jag antar att magen växt en del för det är ju en vecka sen jag träffade dig nu.. :) <3

2009-04-16 @ 12:28:22
URL: http://mylifestyle.devote.se
Postat av: Frida

Jättefin bild på dig och magen! :)

2009-04-16 @ 12:31:45
URL: http://fridaannalinnea.blogg.se/
Postat av: Jen

:) skönt att höra att det går bra för dig, er.

Måste ta och ses snart? vill ju se magen irl nu när den blivit så stor, haha. Puss gumman!<3

2009-04-16 @ 12:42:48
URL: http://jlinden.blogg.se/
Postat av: Hannah

sv: Haha, jaa precis.. okej :)

2009-04-17 @ 12:06:27
URL: http://mylifestyle.devote.se
Postat av: Nathalie

4 maj ska jag också dit nästa gång ;p

2009-04-17 @ 16:45:32
Postat av: JohannaStekpanna

Så himla söt, gulligull :) <3

2009-04-19 @ 18:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0