09-04-23 / veckorna går så fort



Kände för att uppdatera lite så att ni inte tröttnar på att läsa, dock har det inte hänt så mycket så jag har inte alls mycket att skriva. Men vi gör ett försök ändå! ;)


Jag kan iallafall börja med att skriva att jag mår bra, ryggen känner jag väl av oftare nu än för två, tre veckor sen. Behöver ofta sätta mej, eller lägga mej rakt för att det ska försvinna. En kudde bakom ryggen eller något brukar också hjälpa. Men det är väl inte annat än att ränka med att det kommer vara så. Jag har läst att man kan gå ut å gå för att det ska bli bättre, och forstätter vädret så här så kommer jag garanterat ut och gå! Det ska jag ju iof göra ändå, det är bra inför förlossningen och så får jag ju träning också, som kanske behövs för att jag inte ska gå upp en massa extra kilon pga allt godis som jag proppar i mej! Ändå tycker jag inte att det gör något att jag inte tänker på "figuren" och att inte äta så mycket godis, för det tycker jag att man kan unna sig själv när man är gravid. Bara jag inte ställer till så att jag får graviditetsdiabetes. Men undersökningarna på familjecenter har ju visat att min blodsocker är normalt så vi får hoppas att det håller sig så!


Imorgon har vi nationellaprov i Engelska i skolan. Och eftersom det är diretk på morgonen så får vi hoppas att jag känner mej pigg så att jag inte missar det så det blir massa problem med det också. Jag har nog med rester nu! Men jag har köpt mina järntabletter iallafall, så dom ska väl göra mig piggare. Det tar väl ett tag innan dom hjälper såklart, men vi får hoppas att jag kommer upp imorgon ändå. Efter nationella har vi "morotsdag" resten av dagen. Vilket innebär att vi får plugga vad vi vill och det är ju jätte bra för dom som har rester. Som mej då som jag skrev tidigare^^. Hehe. Men jag kommer nog jobba mina rester hemma eftersom jag har mitt plugg på datorn och den orkar jag inte släpa med mej till skolan. Plus att jag får nog mer gjort då, när jag sitter hemma i lugn och ro. Jag tror nog att jag klara mej bra utan lärare med det jag tänkt jobba med.


Det var egentligen meningen att jag och Patrik skulle vakta huset, onsdag eftermiddag till lördag eftermiddag, för pappa skulle till stockholm och jobba. Men han kommer inte iväg förens på söndag för dom har inte fixat allt som måste fixas på huset innan pappa kan åka dit och göra sitt. Så då blir det att vi vaktar huset från söndag(om han kommer iväg då vill säga) till torsdag istället. Men det ska väl gå lika bra det.


Lördag blir det Bollnäs för min del och handla lite kläder med mamma, om jag hittar några. Inga av mina linnen räcker ju ner över magen längre. Eller inte inga, men alla utom två då. Och då blir det lite jobbigt när jag måste gå och dra ner linnet hela tiden så till slut blottar jag ju bh:n och tuttarna. Så jag får hoppas att jag hittar något som passar. Lämpligast är ju tunikor nu när sommaren är påväg. Men vi får se hur det går. Det ska iallafall blir roligt att träffa mamma lite, så får hon se hur mycket jag har växt sen sist vi träffades också. Eller inte jag, men min mage, bebisen ;) hehe.

Bild från påskhelgen


På tal om att växa mycket och fort så tycker jag att veckorna bara går fortare och fortare. Tyckte nyss att det var lördag och att jag då gick in i vecka 27. Men snart är det lördag igen och då har jag gått 27 veckor, då blir det början på vecka 28. Herregud, det är ju snart vecka 30. Men det är klart att det går fortare när man vet om att man är med barn. Tidigare visste jag ju inte det, och det känns inte som att jag snart har gått lika långt som jag hade när jag fick reda på att jag var med barn. Lite läskigt, men vi blir ju mer och mer förberedd också när dagarna går. Bara jag hinner förbereda mej på förlossningen. Det är inget jag ser fram emot nu iallafall.


Från en sak till en annan så är det ganska många som frågar om jag och Patrik har funderat på några namn än. Och det har vi inte inte, åtminstonde inte så mycket. Vi har fått några förslag och sådär, och dom vi gillar har vi skrivit upp. Men det är inte så lätt som man tror att det ska vara. Vissa har ju en del namn utänkt redan, som de vill att sina barn ska heta. Men det är inte så lätt när det väl blir dags, tycker jag. Men vi vill iallafall ha ett annorlunda namn. :)


Jag fick ihop en del att skriva ändå ;) haha. Men om ni har några namnförslag så är det bara att kommentera! :)

Nu ska jag laga lite mat. Ska försöka uppdatera på lördag igen,


 


Kommentarer
Postat av: Ella

Hihi, det går ju jättefort, och magen växer ju som bara den ;) Mysigt! ;) Kram

2009-04-23 @ 21:27:45
URL: http://ellinoranderssson.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag vill också med på lördag. Vill ju umgås med er alla så mycket jag kan innan jag åker.. :)

Usch, börjar bli jobbigt. Vill ju vara med så mycket som möjligt ju :(

2009-04-23 @ 23:01:02
URL: http://[email protected]
Postat av: Cicci

Fortsätt gå så länge du orkar! Jag gick till jobbet varje dag till den dag min son föddes (ja,jag jobbade den dagen oxå:-)...trodde inte han skulle komma så tidigt (2 v före)...), och om jag INTE gick en dag så fick jag jätteont i ischiasnerven och kunde knappt gå, släpade ena benet efter mig! Jag är DEFINITIVT ingen träningsmänniska, men min erfarenhet blev att det var bara bra att röra på sig! Du känner när det inte funkar längre! Lycka till!:-)

2009-04-24 @ 21:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0