09-07-06 / Dröm om bebisen



Här om natten så drömde jag en konstig dröm. Mina drömmar brukar vara konstiga, och jag brukar ha roligt åt dom. Men den här var mer äcklig än rolig. Hehe.

Jag drömde att vi var hemma hos morfar, och mormor levde. Det såg inte ut som det gör där hemma, men det var iallafall där. Och vi var ute på morfars kontor, fast just då var det inget kontor. Och jag hade tydligen fött min bebis  och jag hade gått lika långt som jag har nu. Mamma, hennes kille, mina syskon, min moster å mina kusiner var där. Men den enda som jag pratade med var mormor. Dom andra var inne i köket. Även fast jag inte träffade dom så vet jag att dom var där. Drömmar är speciella..

Hur som helst. När jag gick fram till bebisen och tog upp henne så var hon inte färdigutvecklad (även fast bebisarna är det i vecka 37,38) så hon hade bara stumpar på benen och armarna. Alltså, inga händer eller fötter. Och huvudformen var inte alls "rund". Den var som den är på en bebis i början på utvecklingen. Och hon hade ett blåmärke i pannan som hon fått utav att vi pekat för mycket på min mage (?) Mina drömmar är cp - jag vet!



I ansiktet hade hon ögon å mun, men ingen näsa. Det var bara en bulle typ. Och Annica, min moster, sa till mej: "Det där kommer växa till sej när hon blir äldre"

Sedan efter en stund kom mormor å pratade med mej samtidigt som hon gick iväg igen. Nu minns jag inte vad hon sa. Men när hon gått så hade bebisen plötsligt tänder och började upprepa allt som mormor sa. Då kunde hon tydligen prata också.

Haha.. Jag har läst att man kan ha underliga drömmar när man är gravid. Men jag har alltid drömt knäppa drömmar, dock har det faktiskt blivit att jag minns flera nu under graviditeten.

Nu ska vi kika på två och en halv män och fika lite ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0