09-07-31 / Början på allt


Här har det blivit ett väldigt uppehåll. och det beror helt enkelt på att vi inte har haft något internet, och nu den sista veckan beror det på att jag inte har speciellt mycket tid till att sitta vid datorn :P hehe. Allt är bra och jag tänkte berätta lite i taget, (så mycket som jag hinner) innan och efter förlossningen.


Sista besöket hos barnmorskan var den 7/7. Då vägde jag 63 kg, mitt blodtryck låg på 101/68, blodsockret på 4,5 och hb på 110. Hennes hjärtslag låg på 144, så hon hade väl kanske nyss tagit en joggingtur (lite skoj från barnmorskan). Vi gjorde min förlossningsplan. Den innehöll vad jag ville ha för bedövning, och om jag ville ha några speciella med mej under förlossningen, andra önskemål osv. Vad jag tog för bedövning kommer vi till senare. (hinner jag inte med det idag så vet ni att det kommer senare, i inlägget som handlar om förlossningen) Efter det så bokade vi en ny tid. Och eftersom Astrid skulle gå på semester veckan efter, så bokade vi in den 17/7 så att vi skulle slippa ha en annan barnmorska så många gånger. Man går ju hos barnmorskan ända tills man fått sitt barn.

Den 16/7 så var vi hem till pappa och grillade. Jag, Malin och Emma. Dagen innan hade Malin flygit hem från Rhodos och överraskat alla, så då blev vi bjudna på mat hemma hos pappa. (Skit gott för övrigt, vi åt så att alla rullade fram tillsammans med mej som redan såg ut att ha ätit en fotboll eller två, haha) Vi gick och hälsade på farmor och farfar som bor alldeles bredvid och då frågade farmor mej när jag hade tänk åka in på BB. Jag svarade att det kunde gå en vecka, men inte mer (dagen innan sa jag att det kändes som att jag skulle föda om minst en vecka, men det ändrades). "Njae" sa hon. "Jag tycker att den är så långt ner magen, har den varit upp och vänt?" "Ja, den har ju varit ända hit upp" sa jag och visade. "Jaha, ja men dåså. Då är det nog dags snart."

Den dagen kände jag mej faktiskt väldigt pigg. Och det känns lite konstigt såhär i efterhand. Hehe. Jag hade ju haft förvärkar varje dag lite till och från i lite mer än en vecka, och vissa starkare än andra. Och den natten hade jag väldigt starka förvärkar. (fortsättning kommer)


Kommentarer
Postat av: Ella

Vad underbart söt hon är! Vill träffa henne :) Och dig :P

Kram

2009-07-31 @ 23:20:17
URL: http://ellinoranderssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0