09-06-10 / 09-06-09 Besök på familjecenter & Ultraljud



Igår var vi på familjecenter för att träffa Astrid våran barnmorska. Vi gick direkt in till rummet där man väger, tar blodprov och kollar blodtrycket. Jag vägde 60 kg och blodtrycket låg på 101/66, lite lågt, men det har mitt blodtryck alltid varit. Det kanske jag har skirvit innan också, hehe. Jaja. Blodsockret låg på 4.2 och hb låg på113. Så det har ökat tack vare järntabletterna!

När vi var klara där inne så gick vi in till Astrids rum och där fick jag lägga mej på sängen så hon kunde lyssna på bebisen. Och då frågade hon mej vad jag trodde att det var för en filur som låg där inne, och jag svara som till alla andra: "jag tror nog att det är en pojke." Hon flinade och nickade och sa att hon också trodde det, men att hon också kunde ha fel, men det lät som så på hjärtslagen och hon tyckte att det såg lite så ut på magen.


(jätte söta skor)

Vi fortsatte med att mäta magen, och den låg exakt på kurvanssträck just nu. Så magen och bebisen växer alldeles utmärkt! Och det känns skönt. Det är två veckor mellan besöken hos barnmorskan och då funderar man lite om man har hunnit växa något till nästa besök. Nu vet jag inte exakta längden eftersom hon bara skrev in det i datorn. Men jag ska försöka komma igår till nästa gång att läsa vad magen mäter. Hehe.

Jag skrev ju tidigare att jag skulle börja räkna bebisens hicka, och just nu är jag uppe i 31 gånger. Haha! Tycker så synd om den lille som hickar så! Men samtidigt längtar jag tills jag får höra hickan. Bebisar är så söta!



(rosa passar ju bra nu)

När vi var klara hos Astrid så frågade vi om hon hade kollat upp om vi fick göra ett ultraljud eftersom Patrik missade när vi gjorde det kring vecka 20 (lite sent att göra ultraljud redan då eftersom bebisen blir för stor för skärmen, men det blev ju så nu). Men det hade hon glömt. Så hon kollade scheman på datorn och sprang sedan in till Karin, om jag inte minns helt fel, och frågade om det gick bra och det gjorde det. Vi fick ingen bild eller så eftersom vi fått en tidigare. Men det gör inget. Vi såg dom jätte söta fötterna och benen. Hjärtat och magsäcken. Ryggraden var mycket längre nu än vid det första ultraljudet. Hehe. Sen såg vi näsan, läpparna och hakan underifrån. Jätte söt! Efter vi kikat en stund frågade hon om vi visste var det var för kön. "Nää" sa vi. "Vill ni veta" sa hon. "Ja, om du ser får du gärna säga." Så sussade hon runt med grejen som dom rullar med på magen och pekade på skärmen och sa, "Ni kanske ser själva. Det är en liten tjej, här är blygdläpparna" Och jag var nästan säker på att hon skulle säga att det var en pojke. Men nej då. Vi ska få en liten flicka. Hihi. Mormor som hoppades att jag skulle bryta trenden eftersom vi bara är flickor på mammas sida. Men det kanske blir någon annan i släkten som gör det istället. Eller också får jag en pojke nästa gång jag får barn. För jag vill allt ha två barn, gärna en pojke och en flicka. Men sånt kan man ju aldrig veta i förväg, så det märks väl med åren. Hehe.

Ikväll ska jag käka pizza och kolla på Grey's Anatomy sen sova. Ska till skolan imorgon och fika med klassen halv tio. Sedan slutar vi, och har avslutning på fredag - äntligen!


Kommentarer
Postat av: elin

ååh , vad ska den heta? :D så otroligt kul :)

2009-06-10 @ 17:22:25
Postat av: Hannah Söderström

men idag hickade hon igen :D hihi

2009-06-11 @ 15:56:55
URL: http://mylifestyle.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0