09-03-26 / Familjecenter 09-03-25



Besöket på familjecenter var ganska kort, eftersom jag ganska nyligen varit där, men besöket gick bra!
Det enda provresultatet som hade kommit var min blodgrupp, så jag får veta resten av testerna nästa gång. Vi pratade lite grann och tog blodtrycket, som var bra. Lite lågt men det har jag i vanliga fall också, huvudsaken det inte är högt!  Det blev ingen vägning eller något som jag hade chansat på, hehe. Hon tyckte inte att det var någon idé pga att jag hade vägt mej där 9 dagar innan, på förra besöket.

Men något vi iaf gjorde var att boka en ny tid som blev på påsklovet, och då ska vi kolla resten av proverna, väga mej, mäta magen och lyssna på bebisens hjärta.

Det fick vi göra på det här besöket också! Jag fick lägga mej på sängen, så kände hon på magen hur högt livmodern låg och hur den växte, och allt var bra. Jag fick känna själv också så  nu vet jag var den är och kan känna själv när den har växt. Sedan hämtade hon en liten "makapär" som hon kladda lite gelé på, satte den på min mage och knäppte på den. Och då fick vi höra bebisens hjärta slå, dubbelt så fort som mitt ungefär.
Det hördes jätte tydligt och ännu tydligare när han/hon börja röra på sig!
Jätte mysigt, jag bara låg där å flina, och kikade lite på patrik som satt bakom mej, och han flinade han med. hehe!
men verkligen jätte häftigt, och det är lite svårt att förstå att allt händer i min mage..
Jag har iof haft ganska kort tid att vänja mej på också. Men när man kommer till barnmorskan och får uppleva sånna här saker, och prata om föräldraträffar och prat inför förlossningen och så, så blir allt mycket verkligare!

Nu har jag ju ingen bild till det här inlägget, men jag ska försöka lägga ut en på lördag så håll ögonen öppna! ;)

Kommentarer
Postat av: Frida

Ååååååå, jag blir så lycklig av allting! :D jag läängtar tills bäbisen ploppar ut Jag är förresten bombis på att det blir en grabb ;)

2009-03-26 @ 20:10:05
URL: http://thefworld.blogg.se/
Postat av: Hannah

Det är en tjej, sådetså! ;)

2009-03-27 @ 13:00:43
URL: http://mylifestyle.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0