09-05-27 / Dålig natt, Bra besök på Familjecenter



Min natt har varit väääldigt dålig måste jag säga! Jag gick och la mej 22.15 ungefär och hade lite ont i magen, men inget jag tänkte speciellt mycket på. Så somnade jag efter en stund, faktiskt ganska snabbt för jag var väldigt trött. Sedan vaknade jag efter någon timme bara och mådde tok illa, och svettades som en gris. Så jag vred och vände lite på mej ihopp om att det skulle gå över och att jag skulle somna om. Men icke då. Jag gick till badrummet för jag mådde så illa och satt där med huvudet i toalettstolen, svettades och skakade och väntade på att jag skulle spy. Vilket jag aldrig gjorde. Skönt iof, men när man mår så där illa så vill man inget annat än att man ska spy så att det går över sen. Men där satt jag ett tag, och bebisen tröck på mina revben fortfarande, och det gjorde ju saken lite värre eftersom jag försökte slappna av. Men när jag väl tog mej in på mitt rum med ett glas vatten fixade jag en ny påse i papperskorgen och satte mej i sängen med den i knät. Svettades och skakade fortfarande. Men det blev sakta bättre och jag kunde till slut lägga mej och försöka sova runt halv tre ungefär. Och som tur var lyckades jag somna efter många vändningar i sängen. När jag vaknade imorse, 06.10, så mådde jag fortfarande illa. Men jag klev upp ändå och drack vatten och började göra mej klar. Men kring 06.45 kände jag att det inte var någon idé. Jag mådde illa på samma sätt, ända upp mot halsen, men inte lika kraftigt. Så jag bäddade ner mej i sängen igen och tog fram telefonen och ringde och sjukanmälde mej, idag igen.

Jag har inte varit i skolan på hela veckan. Måndag - orkade inte för vi var hos mormor och plockade grejor på söndagen. Tisdag - sov 3 timmar MAX i patrik kokheta rum tillsammans med en massa mygg som stickdes och sög blod! Onsdag - ja, ni kan ju läsa ovan ;) men imorgon hoppas jag att jag kommer iväg. Bara jag lyckas somna och kan sova som vanligt. Får jag inge sömn så är allt nästan omöjligt nu när jag är med barn. Graviditeten tar ju mer på mina krafter nu när det är dom 3 sista månaderna, tredje trimestern som det kallas.

Jag kom på att jag inte har skrivit så mycker om föräldragruppen. Men den började förra veckan, i onsdags. Så det har bara varit en gång. Och vi gjorde inte så mycket. Lyssnade mest. Och träffade dom andra paren naturligtvis. Gjorde lite avslappning, och alla fick prova andas efter barnmorskan som pratade. Det var ganska roligt, mest intressant. Och nästa gång ska vi fortsätta med samma barnmorska och hon ska prata om förlossningen och smärtlindring om jag inte minns helt fel. Lätt att blanda ihop allt det där. hehe. Menmen, det märker jag väl då så det kan jag ju återkomma till.

Idag kom mormors dödsannons ut i tidningen också, Ljusnan. Margareta Bjurman <3 Jätte fin. Begravningen är dock den 12/6, när vi har skolavslutning. Kanske inte sån passande dag. Men.. det någon sån finns det väl inte egentligen.



(så här såg den ut)


Vi hade tid hos nya barnmorskan Astrid som tog hand om mej å mina syskon (och patrik å hans syskon också fick vi reda på idag) när vi låg i magen. Komiskt. Men det bevisar ju bara att hon är bra. Eftersom våra mammor fortsatt gått hos henne med alla 3 barn. Och det första intrycket vi fick av henne var också bra. Jätte söt! Och jag tror att det blir bättre med henne. Hon kikade lite på magen och sa att det såg ut som en pojkmage, hehe. "men jag kan ha fel också ibland" och sen lyssnade vi lite på hjärtat, och då sa hon att det lät lite som en pojke också. Men jag tyckte dock att det lät lite annorlunda. Men vi får väl se. Hon mätte magen och sa att det växte perfekt. Så nu följer jag kurvan väldigt bra. Jag som var orolig över att jag inte gjorde det. Men hon sa aldrig hur många centimeter det var. Och jag tänkte inte på att fråga, så jag missade väl det den här gången. Blodtrycket var litelite längre än vanligt men jag har ju lågt blodtryck i vanliga fall också, och det var inget ovanligt sa hon. Hon sa dock att det var viktigt att dricka vatten för alla som har lågt blodtryck. Så jag kanske ska börja dricka lite mer vatten. Visserligen kommer jag kissa ännu mera då. Men det är väl bara så. Vi tog inga blodprover eftersom vi gjorde det förra gången, och då tyckte hon inte att det behövdes. Vi gjorde inte så mycket mer den här gången. Eller just ja, en grej till! Vi kollade om vi kunde få göra ett extra ultraljud eftersom Patrik inte var med när jag gjorde ultraljudet där, på familjecenter. Och Astrid skulle kolla upp det. I vanliga fall får man inte det. Utan då ska det vara nå skäl till det. Och att Patrik inte var med är ju ett skäl till att man kanske kan få göra ett till. Så vi får hålla tummarna! Nästa besök är den 9/6, också då 15.30. Och tänk, då slutar vi i skolan 3 dagar efter, 2 kan man nästan säga eftersom det är ju bara skolavslutningen den 12:e! Gud vad skönt!

ikväll tänker jag inte plugga något. Utan ska försöka att inte stressa och kika på Grey's Anatomy, och sedan försöka sova. Skulle verkligen behöva iväg till skolan. Vill ju träffa kompisar också!


Nu ska jag hoppa in duschen och fråga farmor-granne om hon har glass så jag har något att mumsa på när jag kikar på grey's ;)


Kommentarer
Postat av: Andrea

Jaa precis! :)

2009-05-28 @ 18:25:02
URL: http://andreahansers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0