10-02-17 / 7 månader o dagisplats


Idag fyller Holly 7 månader :) Hon är så go min lilla tjej! Hon börjar vilja kramas mer o mer o har nog snart lärt sig vad att vara "go" betyder (hon lägger huvudet på min axel o jag säger "åh vad go" osv. :))

Hon är så duktig på att krypa.. När jag kommer ut från toaletten eller när Patrik kommer hit så spring-kryper hon. Hon kryper snabbt alltså ;) Hon kryper så snabbt ibland att hon inte hinner med själv så hon trillar på hakan.. Hihi

Idag har jag o Holly umgåtts med pappa Patrik. Han har också haft magsjuka (lika som alla andra i min familj, utom holly- som tur är!) så han var hemma från skolan o repade sig lite och då passade han på att vara med oss. Holly trivs jätte bra med att ha båda föräldrarna omkring sig, men det är väl inte heller så konstigt! ;) Det jag menar är att man märker det på henne. Hon får lite extra energi :)

Jag har också ringt kommunen angående dagisplats. Jag ringde igår med då hade hon semester så jag skulle återkomma idag :p (helt ointressant egentligen...) haha. Jaja, jag fick iallafall ställa mig på kö. Jag fick välja mellan "Furan", "Nordanäng" och "Tellus(?)" Jag valde att ställa mig på kö på både "Furan" o "Nordanäng", dom ligger ju närmast där vi bor. Hon skulle höra av sig i Juni, så då får vi se om hon får en utav dom eller om vi får välja. Holly ska börja på dagis när jag börjar i skolan, alltså i augusti. Och då ska vi, eller nån utav oss, vara med henne på dagiset i två veckor innan. Som en slags inskolning.. Det blir nog mysigt :) 


(mumsar på majskrok)

Nu ska vi se om jag kan få Holly att somna om. Hon har sådan tandvärk.. Hon har jämt tandvärk mer eller mindre. Vissa dagar gör det mindre ont o vissa dagar gör det mer ont. Och just nu verkar det vara en sån där vecka där det gör mer ont.. Hon kryper omkring o biter på allting o bara gnäller o tuggar på nappen när jag ska försöka natta henne Usch o fy o blä! Men nu har jag gett henne en alvedon, (jag brukar göra det när hon inte kan sova för tandvärken) och det verkar som att den ha börjar värka så då är det bäst att passa på!

Godnatt på er, sov så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0